Priredio: Nijaz SALKIĆ
U ime Allaha, Svemilosnog, Milostivog!"
Ima jedna zanimljiva sura u Kur’anu a.š., a koja nije zanimljiva? To je 99 po redu sura u Kur'ani Kerimu nosi naziv Suretuz-Zelzeleh, što u prijevodu znači zemljotres. U ovoj suri Uzvišeni Allah govori o strahovitom zemljotresu koji će nastupiti na zemlji nakon što melek Israfil po drugi put puhne u rog i najavi proživljenje.
Vezano za ovu suru u hadisima se navodi da je njena vrijednost koliko četvrtina Kur'ana, pa ko je četiri puta prouči ima nagradu kao da je proučio cijeli Kur'an. Ovo se obrazlaže time što vjerovanje u proživljenje predstavlja četvrtinu imana. U jednom hadisu Alejhisselam kaže: «Čovjek nije vjernik dok ne bude vjerovao u četvero: vjerovao da je samo Allah Bog a da sam ja Njegov poslanik, vjerovao da me je On poslao sa Istinom, vjerovao u proživljenje poslije smrti i vjerovao u Božije određenje.
Abdullah b. Amr, r.a., kaže: ''Kada je objavljena sura Ez-Zilzal - 'Kada se Zemlja svojim najžešćim potresom zatrese' – Ebu Bekr es-Siddik, r.a., je zaplakao, pa ga Poslanik, s.a.v.s., upita: 'Šta te je rasplakalo, Ebu Bekre?' Reče: 'Ova sura me rasplakala, Allahov Poslaniče!'"
Ibn-Abbas kaže da riječi Uzvišenog:
إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا "Kada se Zemlja najžešćim potresom svojim zatrese", znače: Kad ga odozdo pokrene, a "...i kad Zemlja izbaci terete svoje", kad iz sebe mrtve izbaci. Ovakvo mišljenje zastupa više ranijih učenjaka. U ovom značenju, Uzvišeni na drugom mjestu kaže:
وَإِذَا الْأَرْضُ مُدَّتْ "I kada se Zemlja rastegne وَأَلْقَتْ مَا فِيهَا وَتَخَلَّتْ i izbaci ono što je u njoj i potpuno se isprazni." /84:3-4/ وَبُسَّتِ الْجِبَالُ بَسًّا "I brda se u komadice zdrobe" فَكَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثًّا I postanu prašina razasuta.
U Muslimovom Sahihu od Ebu-Hurejrea navodi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: /675/ "Zemlja će svoja blaga izbacivati u vidu zlatnih i srebrenih stupova. Ubica će doći i reći: 'Zbog ovoga sam ubijao.' Zatim će doći onaj koji je prekidao rodbinske veze i reći: 'Zbog ovoga su prekinute moje rodbinske veze.' Zatim će doći kradljivac i reći: 'Zbog ovoga su mi odsječene ruke.' Zatim će biti pozvani, ali niko ništa neće uzimati."
Poslije tih strahota će se proživljeni prestravljen zapitati:
وَقَالَ الْإِنْسَانُ مَا لَهَا "...i čovjek uzvikne: 'šta joj je?'", tj. začudit će joj se kako je, nakon što je bila mirna i stabilna, postala uznemirena. Zatim će iz svoje utrobe izbaciti sva ranije i kasnije pomrla tijela.
يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا "...toga Dana će ona vijesti svoje kazivati", tj. kazivat će šta je sve na njoj činjeno.
Imam Ahmed od Ebu-Hurejrea navodi da je rekao: /676/ "Allahov Poslanik, s.a.v.s., je proučivši ajet: يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا '..toga Dana će ona vijesti svoje kazivati', rekao: 'Znate li šta su njene vijesti?' Rekli su: 'Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju', pa je rekao: 'Njene vijesti bit će da će svakom čovjeku i ženi svjedočiti šta su na njoj počinili i govoriti: 'Taj i taj je tada i tada uradio to i to.' To će biti njene vijesti i kazivanje.'" Ovaj hadis prenosi i Et-Tirmizi i kaže: "Ovo je hasen, sahih i garib hadis."
Prenosi se da je Abdurrahman b. Sa'sa' bio jetim pod skrbništvom Se'ida el-Hudrija, r.a. Ebu Se'id mu je kazao: «Sinko moj, Kada budeš u pustinjskim predjelima prouči ezan visokim glasom, jer sam čuo Resulullaha, s.a.v.s., kada kaže: «Svaki džinn i svaki čovjek, svaki kamen i svako drvo, koji ga čuju će o tome svjedočiti u njegovu korist!»
Prenosi se da je Ebu Umejje klanjao u Haremi-šerifu propisani namaz a onda je ustao pa klanjao na drugom mjestu, pa opet na trećem mjestu... Kada je završio s namazima upitali su ga: «Ebu Umejje, zašto si tako uradio?», a on im je odgovorio: «Pročitao sam ajet 'Toga Dana će ona vijesti svoje kazivati!', pa sam htio da na Kijametskom danu svjedoči u moju korist. Blago onome kome neko mjesto na zemlji bude svjedočilo da je na njemu zikr činio, Kur'an učio ili namaz klanjao, i slične radnje radio, a teško onome kome neko mjesto na zemlji bude svjedočilo da je na njemu blud činio, alkohol pio, krao, i slične radnje radio!.»
Kažu da Allah ima protiv čovjeka sedam svjedoka:
Mjesto /Mekan/. Uzvišeni kaže: Toga Dana će ona vijesti svoje kazivati! (Ez-Zilzal, 4.) Vrijeme /Zeman/. U hadisu stoji: Svaki dan govori: «Ja sam novi dan i svjedok sam svega što u meni uradiš!» Jezik / Lisan/. Uzvišeni kaže: na Dan kada protiv njih budu svjedočili jezici njihovi, (Nur, 24.) Organi /Erkan/.(Jasin, 65.) Dva meleka /Melekan/. Uzvišeni kaže: a nad vama bdiju čuvari, (El-Infitar, 10) Registar djela /Divan/. Uzvišeni kaže: Ova Knjiga Naša o vama će samo istinu reći, (El-Džasije, 29.) Milostivi /Rahman/. On kaže: i kakav god vi posao radili, Mi nad vama bdijemo dok god se time zanimate. (Junus, 61.) Uzvišeni kaže: njihove ruke će Nam govoriti, a noge njihove će o onome što su radili svjedočiti.
Zatim će Uzvišeni narediti da se nebo rascijepi:
بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَىٰ لَهَا "...jer će joj Gospodar tvoj narediti", tj. naredit će joj da se rascijepi pa će se rascijepiti, i da govori pa će govoriti.
يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ "Toga Dana ljudi će se odvojeno pojaviti", tj. u različitim grupama i skupinama, sretni i nesretni", "...da im se pokažu djela njihova", tj. da vide šta su radili i budu nagrađeni za dobro dobrim, a kažnjeni za zlo zlim.
Zato Uzvišeni kaže:
فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ "Onaj ko bude uradio koliko trun dobra - vidjet će ga, a onaj ko bude uradio i koliko trun zla - vidjet će ga."
Imam Ahmed preko El-Hasana navodi da je /677/ Sa’saa ibn Muavija, El-Ferezdekov amidža došao Božijem Poslaniku, s.a.v.s., i da mu je proučio: وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ "Onaj ko bude uradio koliko trun dobra vidjet će ga, a onaj ko bude uradio i koliko trun zla - vidjet će ga", pa je rekao: "Dovoljno mi je ovo da drugo ništa nisam čuo."
U Buharijinom Sahihu nalazi se hadis u kome stoji: /678/ "Sačuvajte se od Vatre, makar sa jednom polovicom hurme, ili lijepom riječi!" U istom Sahihu, stoji i hadis u kome se kaže: /679/ "Nipošto ne potcijeni učinjeno dobro, ma koliko sitno bilo; makar da isprazniš kofu vode u sud onoga ko traži vodu, ili da svoga brata sretneš vedra i nasmijana lica."
U vjerodostojnom hadisu, također, stoji: /680/ "O žene, vjernice! Neka nipošto komšinica ne potcjenjuje pruženu pomoć od svoje komšinice, makar to bio ovčiji papak!" U jednom drugom hadisu stoji: /681/ "Podajte prosjaku makar izgorjeli papak!" Imam Ahmed od Aiše prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., imao običaj reći:/682/ "Aiša, nipošto ne potcijeni sitne grijehe! I za njih će neko pred Allahom tražiti svoje pravo." Imam Ahmed od Abdullah ibn Mesuda navodi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: /683/"Čuvajte se potcjenjivanja sitnih grijeha.

Ni komentarjev:
Objavite komentar