17. jul. 2015

Ramazan-bajramski vaz



Ramazanski bajram, 1. 10. 1436 / 17.7.2015
   U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

  Hvala Allahu sve dok bajramski povjetarac u svemiru širi miomiris radosti i sreće; hvala Allahu sve dok bajram nastupa kako bi ispunio vjernička srca radošću i svjetlom; hvala Allahu sve dok se srca imanom prosvjetljavaju i blistaju; hvala Allahu još toliko i više od toga.

    Hvala Allahu kad god iz oblaka munja sijeva i kiša padne; hvala Allahu kad god cvijeće uzbuja i procvjeta; hvala Allahu kad god ptica zacvrkuta i zapjeva; hvala Allahu kad god drvo izlista i plodove da; hvala Allahu sve dok postač posti i iftari se.

    Neka je potpuni salavat i selam onome ko je ljudima ukazao na Pravi put, Prvaku ljudi, našem vjerovjesniku Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem, njegovoj porodici i časnim velikanima, njegovim ashabima.

Ummete islama! Iz srca vam izražavam najljepše čestitke povodom sretnog blagdana - Bajrama i iz sveg srca molim Uzvišenog Allaha da vam ostvari najveće želje; želim vam dug život i dobra djela. Sretan nek vam je Bajram, neka ste nam svake godine dobro i neka Allah primi i od nas i od vas naša dobra djela! Idun se'id ve kullu 'amin ve entum bi hajr ve tekabbelellahu minna ve minkum salihal-e'amal!

    Znajte da je sretan Bajram izraz ibadeta i tevhida, zahvala Slavljenom Gospodaru i veličanje Stvoritelja Koji sve bez prethodnog primjera stvara i koji će sva stvorenja ponovo oživjeti.

Sretan Bajram je samilost starijeg prema mlađem, bogatog prema siromahu... Sretan Bajram je osmijeh i nepomućenost (vedrina), ljubav i bratstvo, susret i obnavljanje (veza).

Sretan Bajram... to je svjetlo čije zrake prodiru u svako ispravno srce i to je radost, sreća i veselje.

    Učinimo naš Bajram istinskim blagdanom, radujmo se Bajramu onako kako treba. Pokažimo svakome da mi muslimani imamo poseban blagdan. Budimo izrazito darežljivi prema našim porodicama i djeci. U našoj vjeri ima širine, lahkoće i prostora.

    Gdje su mladalačke viteške duše da iskoriste porodične skupove i druženja i da pripreme relaksirajuće programe?! Zašto da u našim kućama Bajram ne učinimo prepoznatljivim, posebnim?! Gdje su lijepi pokloni?! Gdje su poslastice i čestitanja?! Hoće li dijete tog bajramskog jutra darovati svoga oca i svoju majku?! Gdje je razmjena poklona među supružnicima?! Gdje su pokloni za djecu?! Gdje su posebni pokloni za one koji nam dođu u posjetu i  one koji nam Bajram čestitaju?! Koliko su samo važni ti mali pokloni u kojima ne treba pretjerivati i kako samo djeluju na ljudsku dušu i širenje ljubavi?! Zašto je obilježavanje Bajrama kod nekih postalo povezano s nekim haramima, kao što je muzika, razgolićenost i izmiješanost žena i muškaraca, pa ga ne znaju obilježiti na drugi način, jer Bajram - kako kažu - ne bi poprimio svoj pravi smisao. Sretan Bajram... to je zahvala i ibadet, radost i sreća. Pronađimo u Bajramu sav taj smisao. Tek tada će Bajram biti sretan!

    Ukrasi koje će Džibril sa zemlje podići.

 U smrtnoj bolesti, dolazi melek Džibril, melek koji je bio zadužen za dostavljanje objave Poslaniku a.s., pa Muhammed s.a.v.s. ga pita: "O, Džibrilu, hoćeš li silaziti na Zemlju poslije moje smrti?"

"Da", odgovori Džibril.

"Sići ću na Zemlju deset puta kako bi sa Zemlje podigao deset ukrasa."
"Šta ćeš podići, Džibrilu!"

 *"Prvo što ću podići sa Zemlje je ljubav iz ljudskih srca." Ljudi se međusobno neće voljeti niti će se uvažavati i svoje odnose će uređivati samo na nivou međusobnih interesa.   Uzroci nestanka ljubavi i samilosti leže u grijesima koje muslimani danas čine a ti grijesi su: neklanjanje namaza, odbacivanje roditelja (po ugledu na zapadne običaje), prenošenje tuđih riječi, ogovaranje-gibet, sumnjičenja i uhođenje muslimana, zavidnost i želja da musliman ne uspije u svojim životnim nacrtima itd.

   *"Drugo, podići ću bereket sa Zemlje." Ljudi će imati različita meterijalna, dunjalučka dobra, ali u tome neće imati bereketa.

   *"Treće: podići ću samilost od rodbine." Rodbina se neće međusobno paziti, neće se voljeti, neće se uvažavati, neće se obilaziti, pa čak se neće ni poznavati.

   *"Četvrto: podići ću stid od žena."

   *"Peto: podići ću darežljivost od bogataša." Oni koji budu imali imetak, taj imetak neće trošiti na Allahovom putu. A Poslanik Muhammed u hadisu kaže: -"Ti od dunjaluka imaš samo ono što pojedeš i prođe kroz tebe."  "Ili ono što obučeš pa podereš." To pripada tebi. Ono čak što oblačis, pa ne podereš, ne pripada tebi, jer će to opet neko drugi koristiti, -"...ili daš trajnu sadaku. To vječno ostaje."

    *"Šesto: podići ću strpljivost od fukare, strpljivost od siromaha", pa će pribjegavati onome što je Allah dž.š. zabranio.

Jedne prilike Poslanik, s.a.v.s., je sjedio s jednim siromahom, pa dođe neki bogataš i ne nađe drugo mjesto da sjedne osim pored ovog siromaha.
Tako on sjede pored siromaha i skupi svoju odjeću, pa ga Poslanik, s.a.v.s., upita: „Zašto si skupio odjeću, jesi li se pobojao da siromah ne ugrozi tvoje bogatstvo ili da ti ne ugroziš njegovo siromaštvo?“

Na te riječi bogataš se rastuži i reče: „O Allahov Poslaniče, kao naknadu za ono što sam pomislio poklanjam pola svog imetka ovom siromahu.“

Poslanik, s.a.v.s., upita siromaha: „Prihvataš li poklon ovog čovjeka?“
Siromah odgovori: „Ne, Allahov Poslaniče?“

„Zašto?“ – upita ga Poslanik, s.a.v.s.

„Bojim se da ga prihvatim i postanem bogat, pa da se oholim nad Božijim stvorenjima.“ – odgovori siromah.

    *"Sedmo: podići ću pravednost od vladara". Poslanik, a.s., je rekao: ”Allah će na Sudnjem danu u Svoj hlad staviti sedam osoba kada ne bude drugog hlada osim Njegovog, …a jedan od njih je pravedni vladar.” (Muttefekun alejhi)

Također je rekao: ”Najdraži Allahu i Njemu najbliži na Sudnjem danu bit će pravedni vladar, a najmrži Allahu i najgoru kaznu na Sudnjem danu kušat će nepravedni vladar.” (Tirmizi)

Ebu Hurejre, r.a., prenosi da je Poslanik, a.s., rekao: ”Sat pravde vrjedniji je od 60 godina dobrovoljnog ibadeta, a sat nepravde je gori kod Allaha od 60 godina griješenja.” (El-Asbahani)

”Na Sudnjem danu će i pravedan sudija poželjeti da nikada nije sudio ni dvojici ljudi koji su se sporili oko obične datule.” (Ahmed i Ibn Hiban)

   *"Osmo: podići ću skrušenost i pobožnost od uleme." Rahmetli Derviš Spahić, za kojeg nam je govorio prof. hfz. Spahić, nije vazio džumom osim sto bi proučio hutbu na arapskom jeziku, preveo ajet i hadis i time bi sav njegov vaz bio završen. Ništa ne bi tumačio od islamskih propisa, osim što bi za dva bajrama malo duže govorio, jer su i žene i djeca dolazili na Bajram-namaz. Rahmetli Derviš Spahić i njemu slična ulema, naša dobra stara bošnjačka ulema, u mnogim situacijama nisu imali potrebe da vaze, da pričaju, zbog toga što su oni praktično živjeli islam, jer su oni svojim životom, svojim praktičnim djelovanjem i ponašanjem svjedočili islam gdje god su se našli i nisu imali potrebe da objašnjavaju, da pričaju, za razliku od nas, od mene i od mnogih koji tumače islam, zbog toga što nedostatak našeg praktičnog djelovanja moramo kompenzirati našim jezicima, našim vazovima, predavanjima i tome slično.

    *"Deveto: podići ću Kur'an iz Mushafa." Kako se Kur'an može podići iz Mushafa? zar nas ulema ne uči da nema sumnje niti u jedan harf, niti u jedan hareket (vokal). Pa kako će onda Kur'an biti podignut? Ostat će Kur'an, odnosno Mushaf napisan i neće biti sumnje niti u jedan harf, ali će sadržina Kur'ana biti podignuta, jer će se mnogi muslimani danas hvaliti koliko različitih štampi, izdanja Mushafa imaju u svojim regalima i kako su boje Mushafa prilagodili svojim regalima i vitrinama. A u isto vrijeme, na Mushafe je pala prašina i muslimani i muslimanke ih i ne dotiču. Mnoge muslimanke danas, koje nakon nekoliko mjeseci odluče da generalno očiste svoj stan ili kuću, za razliku od naših majki i nena koje su to svakodnevno činile, i nikada nisu legle da spavaju da kuća nije bila pometena, da nije čista i nikada naše majke i nene nisu bile iznenađene, kažu: "Iznenadio me gost, pa mi je nepometeno i nemam hljeba i hrane da počastim musafira." Kada dođe to vrijeme periodičnog čišćenja i pomjeranja trosjeda iza kojih su kontejneri smeća, onda dolazi problem kada se dođe do Mushafa, jer mnoge muslimanke nikad u životu nisu dohvatile Mushaf. I onda, kad dođu do Mushafa, kad treba očistiti prašinu, umotavaju mushaf u peškire i salvete da im se, ne daj Bože, ne bi šta desilo. A ne boje se da će im se nešto desiti to što su naredale sahane do plafona u kuhinji i što se ne može od prljavštine ući u mnoge naše kuće, nažalost. znači, bit će podignuta sadržina Kur'ana, jer ljudi neće živjeti po Kur'anu, po kur'anskim propisima,

     *"...i deseto: podići ću iman iz ljudskih srca", odnosno, ljudska srca će ostati prazna. Osnovni razlog  gubljenja ovog emaneta je pokvarenost ljudskih duša-njihovih namjera i težnji. Huzejfe, radijallahu anhu, prenosi da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Zaista je povjerenje usađeno u prirodi ljudskog srca, potom je objavljen Kur'an, pa se učio Kur'an i učio se Sunnet“. Nakon što je to rekao, Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, nastavi govoriti o gubljenju povjerenja:“Čovjek će zaspat a emanet (povjerenje) će nestati iz njegova srca, tako da će ostati samo njegov trag.

    Potom će zaspati pa će nestati emaneta iz njegova srca, tako da će ostati samo njegov  trag koliko prišt, kao kad žeravica klizne niz nogu pa smežgura kožu gdje je dotakne. Vidiš napuhan prišt a u njemu nema ništa“. Tu Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, uze kamenčić i pokaza kako kliznu niz nogu, te nastavi hadis:“ I tako će ljudi kupovati i prodavati, a da gotovo niko neće ispunjavati što mu je povjereno, toliko da će pričati:“ Ima u tom i tom plemenu povjerljiv čovjek“. I govorit će se o čovjeku:“Kako je čvrst!, i kako je simpatičan!, i kako je pametan!, a da u srcu neće imati ni koliko trun imana“.    

    Huzejfe, radijallahu anhu, na kraju dodaje:“ Proživio sam vrijeme i nisam se brinuo od koga nešto kupujem ili prodajem, ako je bio musliman, rukovodili bi se svojom vjerom, a ako je kršćanin ili jevrej, vratili bi se njihovim odgovornim. A danas, ne bi kupovao ili prodavao niskim od vas, osim s tim i tim“.

Devet stvari koje će ti koristiti u svakodnevnom životu:

1- Želiš da budeš sretan = klanjaj namaz u njegovo vrijeme;

2 – Želiš da ti lice bude nurli = klanjaj noćni namaz;

3 – Želiš da osjećaš smirenost = uči Kur’an;

4 – Želiš zdravlje = posti;

5 – Želiš rješenje problema = stalno istigfar čini;

6 – Želiš nestanak brige = stalno dovu uči;

7 – Želiš nestanak poteškoće = reci - la havle vela kuvvete illa billah!;

8 – Želiš bereket = donosi salavat na Poslanika, s.a.v.s;

9 – Želiš dobro djelo bez puno truda = prenesi ove savjete drugima želeći Allahovu nagradu.
Literatura: Odlomak iz knjige "Duhovnost postača", Dr Ibrahim ibn Abdullah ed- Duvejjiš

Pripremio: Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar