13. okt. 2017

MIMBERA – PRIJEKI LIJEK



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ،  نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.  مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده . ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون.
قال الله تعالى فى كتابه الكريم:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
قَالَا رَبَّنَا ظَلَمْنَا أَنفُسَنَا وَإِن لَّمْ تَغْفِرْ لَنَا وَتَرْحَمْنَا لَنَكُونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِينَ .
 صدق الله العظيم

U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
Svaka hvala, zahvala i pohvala pripadaju samo Allahu, dželle šanuhu. Salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, na njegovu časnu porodicu, čestite ashabe, kao i na sve one koji ga slijede do Sudnjega dana.
 A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 23. muharrem 1439. ili 13. oktobar 2017. godine. Ovo je 4. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Musliman treba', a današnja je, ,Prijeki lijek.'
 Allah, dž.š, kaže: Gospodaru naš, mi smo se ogriješili o sebi. I ako nam Ti ne oprostiš i ne smiluješ nam se, zaista ćemo nastradati. (El-A´rāf, 23)
  Cijenjeni džemaate!          
  Živ čovjek traži odgovore na životna pitanja koja se tiču zdravlja, školovanja, uspjeha i novca. Čovjek hodajući traži rješenja a kada ga godine pritisnu onda se broj pitanja smanji. Ljudi najčešće žele odgovor zbog čega nema novca, zašto ga bolesti prate, zašto nema djece, zašto nema zadovoljstva u imetku i mnogo štošta čovjek pita i traži odgovre na svoja pitanja.
 Pokajanje  Istigfār (traženje oprosta za grijehe) je pouzdan lijek za grijehe, neimaštinu, za sušu i za razne bolesti. Zato nam je Allahov Poslanik, a.s., naredio da u svim prilikama izgovaramo: "Estagfirullah". Govorio je, a.s.: „O ljudi, tražite od Allaha oprosta i pokajte Mu se (tevbu činite). Ja oprost u svakom danu zatražim i po 100 puta.“ (Muslim).
 Zašto se čovjek mora pokajati i od Boga Dragog, oprosta (za)tražiti? Zato što Uzvišeni ne kažnjava odmah zbog grijeha koje ljudi učine. Očiti su dokazi u katastrofama i neredima po svijetu. Samo dublje i temeljitije razmišljanje dovodi nas do saznanja da je sve to uzročno-posljedična veza počinjenih grijeha koje ljudi poput smeća prizvode. Izuzetno je korisno prije svake dove istigfar učiniti, jer je pokajanje prvi korak.
 Hasanu el-Basriju dolazio je čovjek i tužio se da kiša nije dugo pala, Hasan mu reče: „Traži oprosta za grijehe.“ Dolazi mu drugi i tuži se na neimaštinu, a Hasan mu reče: „Traži oprosta za grijehe.“ Dolazi mu treći i tuži se da mu je žena nerotkinja, a Hasan mu reče: „Traži oprosta za grijehe.“ Dolazi mu četvrti i tuži se da mu zemlja ništa ne rađa, a Hasan mu reče: „Traži oprosta za grijehe.“ Prisutni u čudu rekoše: „Kako si ti Hasane čudan! Zar svakome ko ti se na nešto potuži ti samo kažeš: 'Traži oprosta za grijehe?‘…“
 A Hasan im na to reče: „Zar nikada niste čitali Allahove ajete: „...i (Nuh je) govorio: ,Tražite od Gospodara svoga oprost (estagfirullah) jer On, doista, mnogo prašta; On će vam kišu obilnu slati i pomoći će vas imanjima i sinovima, i daće vam bašće, i rijeke će vam dati.“ (Nuh, 10-12) 
 Ako želimo biti srećni i zadovoljni, izgovarajmo često: estagfirullah (tražim oprost od Allaha), jer Allah, dž.š., kaže: „... od Gospodara svoga oprosta tražite i pokajte se, On će vam dati da do smrtnog časa lijepo proživite…“ (Hud, 3)
 Ako želimo da se sačuvamo od nesreća i katastrofa, izgovarajmo često: estagfirullah (tražim oprost od Allaha), jer Uzvišeni Allah u Časnome Kur'anu kaže: „Allah ih nije kaznio, jer si ti među njima bio; i Allah ih neće kazniti sve dokle neki od njih mole da im se oprosti.“ (El-Enfal, 3)
Ako želimo oprost za grijehe, uvećanje dobrih djela i povećanje ugleda, izgovarajmo često: estagfirullah (tražim oprost od Allaha), jer Uzvišeni kaže: „... i recite: ,Oprosti' – oprostićemo vam grijehe vaše, a onima koji čine dobra djela daćemo i više!“ (El-Bekara, 58)
 Ako nas pritisnu brige, tuga i nedaće, izgovarajmo često: estagfirullah (tražim oprost od Allaha), pa će Allahovom milošću i dozvolom istigfār odagnati oblake tuge i od tebe otklonuti svaku brigu!
 Način kajanja i obraćanja Allahu za oprost
Pokajanje se može izvršiti na više načina. Jedan od njih je i slijedeći:
,,Estag-firullah. Estag-firullahi! Estag-furullahe min kulli zenbin ve etubu ilejh! Ve nes-eluhut-tevbete vel-magfirete vel-hidajete lena! Innehu Huvet-tevvabur-Rahim!”
 Ja Rabbi, ja Rabbi, moj Milostivi Allahu! Ja se kajem i tevbu činim od svih grijeha koje sam hotimično ili iz nehata počinio(la), a naročito ako sam počinio(la) teški grijeh koji iz vjere (dina) izvodi. Allahu Milostivi, ja se kajem i od Tebe oprost i milost molim. Ja svoje vjerovanje (iman) obnavljam i vjerujem i izjavljujem: da je sve istina što nam je naš pejgamber Muhammed a.s. od Tebe prenio i nama kazao. To potvrđujem riječima:
 Eš-hedu en-lai-ilahe illellah ve eš-hedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu - ,,Ja srcem vjerujem i jezikom izjavljujem da ima samo jedan Bog, Allah, i da je Muhammed božiji rob i Božiji poslanik.”
,,Milostivi Allahu, ponovo Ti se obraćam sa molbom da mi se smiluješ i da mi grijehe oprostiš , jer ako mi ti ne oprostiš, ko će mi ih drugi oprostiti! Uzdam se  u Tvoju milost i oprost. Ti pokajanja primaš i Ti si Najmilostiviji, amin!”
Dova za pokajanje-Sejjidul-istigfar
,,Allahumme Ente Rabbi, la ilahe illa Ente, halakteni ve ene ‘abduke ve, ene ‘ala ahdike ve va’ dike mesteta’ tu e’uzu bike min šerri ma sana’ tu, ebu’u leke bi ni’ metike ‘alejje, ve ebu’u bi zenbi, fagfir li, fe innehu la jagfiru-z-zunube illa Ente”
  Allahu , Ti si Gospodar moj, nema boga osim Tebe, stvorio si me i ja sam rob Tvoj, ja sam na tragu zavjeta Tebi datog, i obećanja Tvog u granicama svojim. Tebi se sklanjam pred zlom koje sam počinio, Tebi se vraćam s pomoću blagodati Tvoje prema meni, Tebi priznajem grijehe svoje. Stoga, oprosti mi, jer osim Tebe niko drugi grijehe ne oprašta. ( B )
,,La-ilahe illa Ente, Sub-haneke, inni kuntu minez-zalimin”
Uzvišeni, samo Si Ti Bog, samo se pred Tvojim savršenstvom klanjam! Ja sam, zaista, griješnik.
Dova
  Allāhumme inni e’ūżu bike min-zevāli ni´metike ve teĥavvuli ´āfijetike ve fudžā´eti niќmetike ve džemī´i sehaŧike. Allahu moj, utječem se Tebi od prestanka Tvojih nimeta (blagodati), od nestanka Tvoga blagoslova (čuvanja), od iznenadne nesreće i svakog Tvoga nezadovoljstva.
 Molimo Te Uzvišeni, obogati nas ljubavlju do naših džamija i do onih koji nas vode na pravi put. Uzvišeni, učini da džamija budi naš ponos, džuma namaz, naša radost, a islamska zajednica bude halka i uzdanica naša! Amin! 

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
عوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُأ
 [جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
 الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
 صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Redžep Muminhodžić, Ta’limul-Islam,
                                                                                                                                  
                                                                                                                                       Nijaz Salkić 

Ni komentarjev:

Objavite komentar