10. nov. 2017

MIMBERA - PRIBRANOST U DŽAMIJI



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ،  نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.  مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده . ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون.
قال الله تعالى فى كتابه الكريم:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ
  الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ .
 صدق الله العظيم


 
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
  Svaka hvala, zahvala i pohvala pripadaju samo Allahu, dželle šanuhu. Salavat i selam na posljednjeg Allahovog poslanika i miljenika Muhammeda, sallallahu alejhi ve sellem, na njegovu časnu porodicu, čestite ashabe, kao i na sve one koji ga slijede do Sudnjega dana.
 A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 21. safer 1439. ili 10. novembar 2017. godine.  Ovo je 8. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, , Zašto ne vidimo ', a današnja je, ,Pribranost u džamiji.'
Kaže Allah dž.š. u prva dva ajeta Sure El-Mu’minun: ,,Spašeni su mu’mini, Oni koji su u namazu skrušeni!“
  Cijenjeni džemaate!          
  Namaz je drugi stub islama. Zbog važnosti namaza za naš dunjaluk i ahiret, šejtan se posebno trudi na remećenje namaza kojeg obavljamo. Šejtansko djelovanje svakako možemo osjetiti dok klanjamo.
  U hadisu koji prenosi Ebu Hurejre, r.a, stoji da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao da čovjeku, kada počne klanjati, dođe šejtan i počne ga podsjećati na mnogošta, govoreći mu: “Sjeti se toga, sjeti se toga, sve ono čega se nije mogao sjetiti, tako da čovjek dođe u situaciju da ne zna koliko je klanjao.” (Buhari, Sahihul-Buhari, “Kitabul-ezani”, br. 573)
  Ako kod sebe primijetimo takvo stanje – to je dobar znak. To je znak da nas šejtan nije napustio, da se s nama bori i da nastoji da nas zavede i da sve dotle dok možemo da se suprotstavimo i da odbacimo njegove spletke, da smo na pravom putu. Treba da budemo svjesni da takvo šejtansko djelovanje postoji, da ga možemo prepoznati i da mu se možemo snagom svoga imana oduprijeti.
  Šejtan nas napada tamo gdje smo najslabiji. On iskorištava naše brige i donosi ih u naše misli kad počnemo klanjati. Preporuka je da se oslobodimo tih briga tako da poslove koje radimo, uradimo onoliko koliko možemo bolje. Potom da se oslonimo na Allaha, dž.š, moleći Ga da nam dā ono što je najbolje, i na kraju, da budemo zadovoljni s Allahovom, dž.š, odredbom na način, da budemo Njemu zahvalni.
  Kada primijetimo da su nam misli odlutale, da nisu u namazu, trebamo ih vratiti u okvir namaza učeći isti’azu (e’uzu billahi minešejtanirradžim), bez obzira u kom se položaju u namazu nalazili.
  Allahov Poslanik, a.s., rekao je: ,,Klanjač obavi svoj namaz, a od njegovog namaza ne bude mu upisano osim desetina, ili devetina, ili osmina, ili sedmina, ili šestina, ili petina, ili četvrtina, ili trećina, ili polovina.” (Ahmed, sahih)
  Imam Ahmed je rekao:,,Ko želi da vidi svoj stepen u islamu, neka pogleda svoj odnos prema namazu, pa kakav bude njegov odnos prema namazu, takav je i njegov stepen u islamu.”
  Huzejfe ibn Jeman, r.a., rekao je: ,,Prvo što ćete izgubiti od vjere jeste pribranost, a zadnje što ćete izgubiti je namaz. U  mnogim klanjačima nema hajra. A doći će vrijeme kada će čovjek ući u džamiju i neće u njoj vidjeti skrušenog klanjača.”
Pribrani klanjač treba da ima ili da nastoji da stekne:
1. Smirenost i upotpunjavanje ruknova (sedžde i ruku’a)
2. Sjećanje na smrt u namazu  
3. Razmišljanje o ajetima koje učimo u namazu
4. Uljepšavanje glasa pri učenju Kur’ana u namazu
5. Klanjač treba imati na umu da u namazu razgovara sa svojim Gospodarom
6. Učenje različitih sura, zikrova i dova u namazu
Kada čovjek ovako klanja namaz, taj namaz mora dati plodove, a njegove koristi su mnogobrojne.
Koristi namaza
1. Namaz je veza između čovjeka i njegovog Stvoritelja
2. Namaz nas udaljava od činjenja grijeha
3. Namaz čisti od grijeha
4. Namaz je garancija za oprost grijeha
5. Namaz štiti od škrtosti i pohlepe
6. Namaz pruža čovjeku sigurnost i sreću, a udaljava ga od tuge i straha
7. Namaz je najbolji pomagač i na dunjaluku i na ahiretu
8. Namaz je garant uspjeha na oba svijeta
9. Namaz je uzrok ulaska u Džennet kao što je napuštanje namaza uzrok ulaska u Džehennem
10.Rasterećenost koju klanjač osjeti nakon namaza
  Prenosi Osman ibn Affan r.a. da je Poslanik a.s. rekao: „Nema muslimana kojem dođe propisani namaz, pa on uljepša abdest i bude skrušen, a da mu on ne izbriše prošle grijehe, osim ako je učinio veliki grijeh i tako cijeli život!“ (Muslim)
  Nekada nam i sam Šejtan pomaže u namazu, čak on, taj koji na svaki način pokušava da nas odvrati od namaza nekada nam i pomaže, a pomaže onim ustrajnim, kao u ovoj hikaji:
  Na kraju sela, ispod velikog brda, bila je jedna stara kuća. Tu je živio stari Salih i njegova žena. On je bio veoma dobar i prijatan čovjek, pravi i istinski vjernik. Ljudi su ga voljeli i cijenili. Jednog zimskog jutra probudio se ranije nego obično i nanijetio da malo ranije pođe u džamiju na rani sabah. Uzeo je abdest kao i svako jutro i krenuo uskim seoskim putem prema džamiji. Vani je još bilo mračno i hladno. Hodajući tako spotaknu se od jedan kamen i pade na zemlju. Nakon što se ustao, shvati da je isprljao odjeću, pa se vrati kući, presvuče se i ponovo uze abdest, i krenu opet prema džamiji. Još je bilo dugo do sabaha pa odluči da malo sporije hoda, i nakon pola puta, ponovo se spotakne i padne u jednu lokvu. Onako sav od blata, ponovo se vrati kući, abdesti se, obuče novu odjeću i kad je izašao iz kuće, na njegovo iznenađenje ispred je stajao čovjek koji je u ruci držao fenjer i reče: ”…Hajde požuri!!! Zakasnit ćemo na sabah…”
  Salih ga dobro pogleda i shvati da ga ne poznaje ali ipak pomisli da bi mu dobro došla pomoć, pa krenu sa njim. Hodajući tako do džamije njih dvojica su se fino ispričali i kad su stigli pred džamiju, čovjek stade ispred, a Salih onako zbunjeno pogleda ga i reče: ”…Zašto si stao? Zar si došao do džamije a nećeš da uđeš?…” A ovaj mu reče: ”…Ne!!! Neću ja tamo!!! Ja sam Iblis, vođa među šejtanima…”’ Salih ga pogleda i sa nevjericom reče:”…Pa ako si zaista taj za koga se predstavljaš, zašto si mi pomogao?…”
  A ovaj odgovori: ,,Kad si prvi put pao na putu i vratio se kući, pa ponovo pošao u džamiju, Allah ti je oprostio sve grijehe. Zatim kad si drugi put pao i ponovo uzeo abdest i pošao u džamiju, Allah je oprostio grijehe tvojoj porodici i tvojim komšijama. I tako mi Allaha ja sam se pobojao da ćeš treći put pasti i da će Allah oprostiti grijehe cijelom čovječanstvu, pa sam ti zato pomogao.“
  Tri stvari imajmo na umu:
1.Kad god se poveća sadaka-milostinja, poveća se i opskrba-nafaka.
2.Kad god se poveća skrušenost u namazu, poveća se i sreća.
3.Kad god se poveća dobročinstvo prema roditeljima, poveća se i uspjeh u životu.
Lijepo je rečeno: ,,Mu'min u džamiji je kao riba u vodi, munafik u džamiji je kao ptica u kavezu”!
Dova
  „Gospodaru, utičemo ti se od znanja koje ne koristi, srca koje nije skrušeno, nefsa koji je nezasit (dakle koliko kog da mi das nije mi dovoljno) i dove koja se ne prima!“ (Ebu Davud)
 Molimo Te Uzvišeni, obogati nas ljubavlju do naših džamija i do onih koji nas vode na pravi put. Uzvišeni, učini da džamija budi naš ponos, džuma namaz, naša radost, a islamska zajednica bude halka i uzdanica naša! Amin! 
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
  
صدق الله العظيم


Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, dr. Šukrija Ramić.

                                                                                                                                                   Nijaz Salkić
                                                                                                                                                                                                

Ni komentarjev:

Objavite komentar