5. jan. 2018

MIMBERA - OMALOVAŽAVANJE NAMAZA




الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ،  نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.  مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده . ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون.
قال الله تعالى فى كتابه الكريم:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ


اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ 
إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ 
وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ 
وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ
 صدق الله العظيم

 U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!

 Hvala Allahu, Njega hvalimo i veličamo i od Njega pomoć i uputu tražimo. Koga On na pravi put uputi, niko ga u zabludu odvesti ne može, a koga On u zabludi ostavi, niko ga na pravi put uputiti ne može. Neka su salavat i selam na Poslanika Muhammeda s.a.v.s., njegovu porodicu i na one koji ih slijede u dobru sve do Sudnjeg dana.

  A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 18. rebiu-l-ahir 1439. ili 05. januar 2018. godine. Ovo je 16. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Nisam klanjao', a današnja je, ,Omalovažavanje namaza.'

  Cijenjeni džemaate! 

 Namaz je glavni i prvi ibadet muslima­na, svakodnevna obaveza, koju je Allah dž.š. strogo naredio svojim robovima. To je obaveza, dug svakog vjernika od puno­ljetnosti do kraja života. Obavljanje nama­za ne prestaje ni u bolesti, ni na putovanju, ni u ratu, zarobljeništvu i sličnim stanjima, uz ruhse – olakšice. Kako narod kaže: Namaz nema uzura dok je pamet u glavi i duša u tijelu. lzuzetak su žene koje odre­đeni period nisu dužne klanjati, kao i osobe van svijesti, ili dok spavaju, maloljetnici i maloumne osobe.

 Poslanik s.a.v.s. je rekao:

 „Podignuto je pero (ne pišu se djela) maloumniku dok ne ozdravi, djetetu dok ne poraste i spavaču dok se ne probudi.“ (Buhari)

„Ko prespava namaz ili ga zabora­vi, jedini kefaret – otkup je da ga naknadno klanja kada se sjeti.“ (Ahmed).

„Klanjajte namaz u svojim kućama i ne pretvarajte ih u gro­bove!“ (Buhari)

U ovom svjetlu nam se razotkriva i značenje Kur'anskog ajeta:

„Kazuj Knjigu koja ti se objavljuje i obavljaj namaz, namaz zaista odvraća od razvrata i od svega što je ružno. Sjećati se Boga poslušnost je veća.'' (Kur'an 45–29).

 Što se tiče definicije namaza, to je ibadet koji se sastoji od stajanja, učenja, pregibanja, sedžde i sjedenja. Počinje tekbirom a završava selamom. Muhammed, s.a.v.s., je rekao: „Ključ namaza je abdest, njegov početak je tekbir, a završetak predavanje selama.“ (Ahmed)        

 Jedan od važnih faktora u izgradnji i napretku, ali i u uništenju jedne ličnosti je porodica i okruženje u kom živi. S obzirom da se ogromni dio ličnosti odgojem formira još u ranom djetinjistvu porodica se ubraja među najvažnije faktore odgoja čovjeka. To je zato što dijete čim progleda ugleda oca, majku i ostale ukućane. Dijete će u ranom djetinjstvu najviše imitirati i slijediti njihove primjere, a naročito oca i majku. Ljudi općenito, a djeca naročito, stalno su u stanju imitiranja i primanja uticaja sredine i ljudi. Zato je ponašanje djece najsličnije ponašanju roditelja i bližnjih ukućana.

Allahov Poslanik, s.a.v.a., je rekao:

1. „Ko napusti namaz, susrešće Boga rasrđenog.“

2. „Napuštanje namaza je između nevjerovanja (kufra) i vjerovanja (imana).“

3. „Između muslimana i nevjernika jeste da potonji namjerno napušta obavezni namaz (farz) ili ga omalovažava pa nikako ne klanja.“

3.,,Ko namjerno napusti namaz njegovo ime će biti ispisano na vratima Džehennema među imenima onih koji će u nj' ući.”

4.,,Neće priskrbiti moje zauzimanje onaj ko je omalovažio svoj namaz; on neće doći na moje vrelo!  Neće, Boga mi!”

5.,,Dvadeset svojstava donose siromaštvo: ...i omalovažavanje namaza.”

6.,,Šejtan neprestano strahuje od vjernika dok ovaj čuva pet namaza, a kada ih on napusti, osmjeli se protiv njega i uvede ga u velike grijehe.”

 Redovno i pravilno obavljanje namaza u određeno vrijeme čini od vjernika discipliniranu, ka­rakternu, stabilnu i urednu ličnost. Ta disci­plina i preciznost ne dozvoljavaju mu da se nekontrolirano prepusti brojnim ispraznim zadovoljstvima, iživljavanjima i besposlici. On je uredan i na vrijeme na poslu, na putu i kod kuće. Sve stiže i ima vremena i za sebe i za druge. Allah dž.š. daje svakom svom pokornom robu bereket u vremenu.

 Praksa pokazuje da se mnogi muslima­ni nemarno odnose prema namazu. Jedni klanjaju od bajrama do bajrama, jedni od džume do džume, jedni samo uz ramazan, jedni ponekad a jedni nikako. Često je ra­zlog neznanje, nemarnost i neupućenost u propise vjere i neshvatanje veličine obave­ze ibadeta, među kojima je na prvom mje­stu namaz.
  Namaz je posebni znak vjere koji će nestati. Poslanik, s.a.v.s., je govorio: „Doista je između čovjeka, mno­goboštva i nevjerovanja ostavljanje na­maza.“ (Muslim)
„Veze će se islama kidati jedna po jedna. Kako se koja bude kidala, ljudi će prelaziti na slijedeću. … posljednje što će nestati jeste namaz.“ (lbnu-Hibban)

„Po­slanikovi ashabi nisu smatrali nevjerstvom ostavljanje bilo kojeg vjerskog propisa, osim namaza.“ (Tirmizi)

 Ko je bez namaza, propušta veliku blagodat, ljepotu i radost vjernika, i odlazi u krajnje neizvjesnu ahiretsku budućnost. Tužno je bilo slušati odgovor jednog džematlije koji je ležao na samrtnoj postelji, na pitanje šta ti je žao od dunjaluka, kada je rekao: „Žao mi je što nikad nisam ni jedan namaz kla­njao i nikad nijedan dan postio.“ Ali, i ta izjava je jedan vid tevbe – kajanja. A Allah najbolje zna, ko je zaslužio Njegovu milost i oprost.

 Ljudi koji izgube svaku pomisao na namaz zbog slijeđenja svojih pohota doživjet će potpuno razočarenje na ovom svijetu, jer namaz pomaže čovjeku da pobjegne iz tamnice materijalnog postojanja, da se vrati iskonu. U ovom svijetu formi bez duhovnosti čovjek je obezglavljen. Insan se danas sve više osjeća usamljenim, izgubljenim, bez duha i smisla te ispunjen lažnim nadanjima i iluzijama.

 Kazali bismo da danas insani najviše pate od nedostatka duhovnosti. Naime današnjem depersonaliziranom insanu namaz vraća integritet kojeg je razorila moderna kultura. Namaz uključuje čovjeka u kozmičko pokoravanje Stvoritelju. 

 Tako nam Allah dž.š., u Kur'anu govori: „Sve je Njemu nužno pokorno i skrušeno“ (El-Bekare,116).

 Sunce sa svojim izlaskom i zalaskom pokorava svome Gospodaru, a i svaki insan se na biološkom stepenu pokorava Stvoritelju, naprimjer svojim rađanjem i umiranjem ili svakim svojim udisajem i izdisajem. Prema tome, prirodno je da se čovjek svjesno svjesno svome Stvoritelju pokorava i u svome životu. Nije prirodno da se ne pokorava kao što nije normalno da čovjek zatvori usta i nos pa neće da diše.

 Stoga u današnjem vaktu klanjati, biti klanjač, znači biti sa Dragim Bogom. To implicira i bivanje sa sobom i drugima, pravilno raspolaganje vremenom, kontroliranje ljubavi za imetkom, razvijanje osjećaja za druge i slično.

  Dova

 Gospodaru naš, učvrsti nas u vjeri na­šoj, da uredno i redovno mi i potomci naši namaze obavljamo i tako svoju vjeru čuvamo.

 Molimo Te Uzvišeni, obogati nas ljubavlju do naših džamija i do onih koji nas vode na pravi put. Uzvišeni, učini da džamija budi naš ponos, džuma namaz, naša radost, a islamska zajednica bude halka i uzdanica naša!  Amin! 

ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
عوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُأ
 [جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
 الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون.
 صدق الله العظيم

Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari,Ishak Sedić,Jasmin Begović.

                                                                                                                                                    Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar