14. dec. 2018

MIMBERA – ABDEST ČUVA SAMO VJERNIK


الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
إِنَّا جَعَلْنَا مَا عَلَى الْأَرْضِ زِينَةً لَّهَا لِنَبْلُوَهُمْ أَيُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا
 صدق الله العظيم
 U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!            
 Hvala Allahu, koji je Zemlju i sve što je na njoj, kao ukras njoj stvorio, da bi iskušao ljude ko će se od njih ljepše vladati.“
Salavat i selam neka je na Allahova poslanika, Muhammeda, s.a.v.s., koji je rekao ,,Čistoća je polovina vjerovanja.“
 A zatim: dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 08. rebiu-l-ahir 1440. ili 14. decembar 2018. godine. Ovo je 14. hutba u novoj godini. Prošli petak imasmo temu, ,Kako do smirenosti', a današnja je, ,Abdest čuva vjernik.'
Poštovana braćo i sestre.
 Abdest je glavni preduslov čovjekova susreta sa Allahom, dž.š.  Arapska riječ vudu′ ima značenje abdesta, čistote, ljepote i blještavosti. Čovjek jedino pod abdestom može ući u svojevrsni vid komunikacije sa svojim Stvoriteljem. A rezultat te komunikacije je lijepa i čista duša.
 Čovjekov susret s Allahom, dž.š. podrazumjeva čistoću tijela i duha. Unutarnju čistotu postižemo klanjanjem namaza a vanjsku čistoću postižemo abdestom. Eto zašto ne uzimamo Kur'an bez abdesta.
 Ummet Muhammedov s.a.v.s. će biti pozivani imenom svijetli prvaci (gurren muhadždželin) zbog tragova abdesta. Abdest je oružje vjerničko i njegova ispravnost isbagu-l-vudu′ je dio vjerovanja. Abdestli vjernik ima svijetlo i blještavo lice.
 U Kur'anu se spominje da je Arš ponad vode bio (9:7). Mnogi ajeti kazuju o kiši koja se spušta kao Božiji blagoslov. Na isti način je spuštena i Objava (zato je u islamskoj tradiciji pogrešno kazati da kiša pada jer bereket silazi a ne pada).   
 Objava i voda su „tenzil“ spušteni, poslani dolje, i voda i Objava su predstavljeni kao Božija Milost koja čovjeku omogućava i pruža život. Voda kao milost ima ozbiljno djelovanje na dušu svakog čovjeka a uz to i čisti tijelo. Ne zaboravimo da je Ejjubu a.s. naređeno da se opere vodom koja je kuljala ispod njegovih nogu. Tako je on izlječen od bolesti. U džennet ne mogu ući prljavi ili oni koji kod sebe imaju makar malo prljavštine.  
 Onaj ko se očisti na dunjaluku i sretne Allaha čist od njegovih nečistoća ući će u Džennet bez ikakve zapreke. Tako je Uzvišeni Allah učinio pristup Njemu ovisnim o čistoći. Klanjač ne može pristupiti namazu dok ne bude potpuno čist. Zato je i ulazak u Džennet uvjetovan čistoćom i dobrotom.
 Poznate su dvije čistoće: čistoća tijela i čistoća srca. Onaj ko je uzeo abdest propisano je da nakon toga prouči: ,,Allahummedž’alnii minet-tevvabine vedž’alnii minel-mutetahhirin”, (Bože učini me od onih koji se mnogo kaju i od onih koji se mnogo čiste”).
 Dakle, čistoća srca postiže se tevbom a čistoća tijela vodom, kad se sastave te dvije čistoće, možemo stati pred Allaha, ući kod Njega (namaz) i razgovorati sa Njim.
 U hadisu kojeg bilježi imam Muslim od Ebu Malika Harisa ibn Asima Al-Eš’arijja, r.a., se prenosi da je Muhammed, s.a.v.s., rekao: ,,Čistoća (tuhur) je pola imana, a (riječi) ,el-hamdu lillah’ ispunjavaju vagu. A (riječi) ,subhanallahi vel-hamdulillahi’ ispunjavaju ono što je između nebesa i Zemlje. Namaz je nur, sadaka je jasan dokaz a sabur je sjaj. Kur’an je dokaz za tebe ili protiv tebe. A svi ljudi porane te prodaju svoju dušu te je izbave (spase) ili je upropaste.“
 Mi se čistimo abdestom od male nečisti kako bismo mogli stajati pred Uzvišenim Allahom. Abdest je nešto što je osobenost mu’mina. Kaže Resulullah, s.a.v.s.,: ,,A abdest ne čuva niko do samo vjernik.”
 U hadisu Ukbe ibn Amira, r.a., stoji da je Resulullah, s.a.v.s., rekao: ,,Nema tog muslimana koji propisno uzme abdest a zatim ustane i klanja dva rek’ata pristupajući im svojim licem i svojim srcem a da mu neće biti zagarantovan Džennet”. (Muslim).
 Ukbe, r.a., takođe prenosi od Omera, r.a., koji kaže da je Resulullah, s.a.v.s.,  rekao: ,,Nema toga od vas koji propisno uzme abdest a zatim kaže: ,Ešhedu en la ilahe illallah ve ešhedu enne Muhammeden abduhu ve resuluhu’, a da mu se neće otvoriti svih osam džennetskih vrata da uđe na koja god želi”. (Muslim)
 Bolesnik će uzimati abdest i obavljati namaz prema svojim mogućnostima. Umjesto stalnog pranja nogu, ako je to teško, i ako ga osoba ne može sobom činiti, može se uzimati mesh po mestvama, odnosno debljim čarapama tokom jednog dana i noći, bez pranja nogu, ako su mestve/čarape obuvene na abdest.   Ukoliko mu je i to teško, može se trajno mesh činiti po dijelu tijela koji se ne može prati. Ono što se može prati bez prevelikog napora, treba prati. Ako je uzimanje abdesta općenito preteško, može se uzimati tejemum umjesto abdesta. Bolesnika ne treba opterećivati onim što mu je preteško. Dozvoljeno je da bolesniku neko pomogne pri uzimanju abdesta.
 Od Ebu Seida se prenosi da je rekao: ,,Kazao je Poslanik, s.a.v.s.: Ključ namaza je čistoća, ulazak u namaz je početni tekbir, a izlazak iz namaza je predavanje selama.” (Ebu Davud i Tirmizi) Pošto je abdest dio imana prema njemu se trebamo odnositi lijepo i potruditi, baš onako kako je propisano, jer je Poslanik a.s. rekao: „Lijepo i kompletno uzimanje abdesta je sastavni dio imana.“
 Abdest znači temeljito pristupiti pranju svakog propisanog dijela tijela. Upamtimo, nema bolje pomoći, nema bolje zaštite, od abdesta. Sigurniji smo sa abdestom, nego sa svim mogućim hamajlijama, končićima i zapisima. Zato, nemojmo svoju vatru srdžbe i strasti gasiti na ženi, djeci, komšiji…Ugasimo je abdestom, jer je abdest od Allaha, abdest je voda, srdžba je od šejtana, a šejtan je od vatre.
 Kaže Poslanik a.s.: ,,Kada se rob abdesti i ispere usta, iz njih izađu grijesi. Kad ispere nos, iz njega izađu grijesi. Kad opere svoje lice, s njega spadnu grijesi, čak i oni ispod očnih kapaka. Kad opere svoje ruke, s njih spadnu grijesi, čak i oni ispod nokata. Kad potare svoju glavu (mesh), i s nje iziđu svi grijesi, pa čak i oni iz ušiju. Kad opere svoje noge, s njih spadnu svi grijesi, pa čak između i oni ispod nožnih nokata. Zatim će se njegov odlazak u džamiju i njegov namaz pisati kao dodatak”.
 Abdest je obilježje ibadeta a može biti svečan, kao što je onaj za bajram, za dan arefata, može biti radostan, kao na dan vjenčanja, može biti posebno pripreman kao onaj za džumu namaz. Može biti svakodnevan kao onaj kada krećemo na posao, sjedamo u auto, šetamo ili klanjamo 5 dnevnih namaza.
 Abdest može biti svjež i taze kao onaj kojeg smo maločas uzeli. Može biti veht kao onaj kojeg čuvamo 3-4 sahata, može biti kao da smo pod abdestom a da se ponašamo kao i da nismo. Može biti i da sumnjamo da smo pod abdestom a da s tim abdestom ipak klanjamo.
 Abdest gubimo vršenjem velike i male nužde, ako pustimo vjetar, ako nam poteče iz tijela krv, sukrvica ili gnoj, ako ispljujemo krv, makar to bilo s pljuvačkom, ako pljuvačka nije nadvladala, ako povratimo punim ustima, ako zaspimo, onesvijestimo se, ako se klanjajući glasno nasmijemo, da nas klanjač do nas čuje.
 Istraživanja su pokazala da pranje lica pet puta dnevno dubinski čisti kožu i održava je sjajnom. Naučnici kazuju da muslimani ne trebaju nikave losione i kreme, jer je njihovo lice zaštićeno od bolesti zbog uzimanja abdesta Ako se zagledimo u abdestlije možemo primijetiti, da su njihove oči odmornije i ljepše, a da poslije abdesta nisu umorni.
Dova
 Allahu naš, svrstaj nas među one koji se kaju i svrstaj nas među one koji se mnogo abdeste i čiste!
 Milostivi Allahu, daruj mudrost onima koji nas na pravi put vode. Neka nam srca ustrepte u džamiji i na džumi namazu. Zavolimo svoju islamsku zajednicu. Amin!


ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون
 صدق الله العظيم

Literatura:Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari,Rifet Šahinović,Enes Ljevaković, fetva-i emin,Halil Makić.


Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar