الْحَمْدُ
لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ
الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ.
وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا.
مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ
أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ
مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ
سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ
الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه.
وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا
منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة
والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا
أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا
والذين هم محسنون ...:
قال
الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ. الَّذِينَ هُمْ فِي
صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ. وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ. وَالَّذِينَ هُمْ
لِلزَّكَاةِ فَاعِلُونَ
صدق الله العظيم
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!
''Hvala Allahu. Njemu se zahvaljujemo, od Njega pomoć i oprost tražimo.
Njemu se utječemo od poroka i ružnih djela svojih. Onoga koga Allah na pravi
put uputi, niko ga u zabludu ne može odvesti, a onoga koga On u zabludi ostavi
niko ga na pravi put ne može izvesti. Svjedočimo da je samo Allah bog i da je
Muhammed Njegov rob i Njegov Poslanik, koga je On uistinu poslao da radosnu
vijest donese i da opomene prije nego što nastupi Sudnji čas.
Dragi brate i
poštovana sestro, danas je petak 16. rebiu-l-evvel 1435. ili 17. januar 2014.
godine. Ovo je 11. hutba u novoj godini.
Prošli petak tabirismo o lijepom
razgovoru tokom druženja. Danas ćemo o postavljanju visokih ciljeva u životu
svom. Ko pažljivo promatra, pamti i razmišlja može uvidjeti minljivost, krhkost
i malehnost ljudsku. Vremenom nas, dodiljeljeno nam vrijeme, počne tjerati na
razmišljanje. Malo nas je što poklonjenom znamo cijenu, većini vrijeme postane breme,
kajanje i propuštena mogućnost.
U mnogim kur'anskim ajetima Uzvišeni Allah se kune vremenom ili
dijelovima vremena, zbog njegove vrijednosti i važnosti: ''Tako mi vremena'' (El-Asr,
1),
''Tako mi jutra i noći kad se utiša'' (Ed-Duha, 2), ''Tako mi zore i deset
noći'' (El-Fedžr, 1-2), ''Tako mi noći kada tmine razastre i dana kada svane'' (El-Lejl,
1-2).
Kaže imam Ibnul-Kajjim u knjizi ''El-Dževabul-Kafi limen se'ele 'anid-devaiš-šafi'': ''Čovjekovo vrijeme je ustvari njegov život i ono je osnov i materijal njegovog vječnog života u neprekidnom uživanju ili pak, njegovog teškog i tegobnog života u bolnoj patnji. On prolazi poput oblaka, pa ono što bude za Allaha i radi Allaha, računa se njegovim pravim životom, a sve drugo mimo toga ne smatra se životom ma koliko bio dug njegov životni vijek. Ako čovjek svoje vrijeme provede u nemaru, rasijanosti i pustim željama, a najbolje u čemu ga je proveo bude spavanje i besposlenost, onda je ovakvom bolja smrt od njegovog života.''
Kaže imam Ibnul-Kajjim u knjizi ''El-Dževabul-Kafi limen se'ele 'anid-devaiš-šafi'': ''Čovjekovo vrijeme je ustvari njegov život i ono je osnov i materijal njegovog vječnog života u neprekidnom uživanju ili pak, njegovog teškog i tegobnog života u bolnoj patnji. On prolazi poput oblaka, pa ono što bude za Allaha i radi Allaha, računa se njegovim pravim životom, a sve drugo mimo toga ne smatra se životom ma koliko bio dug njegov životni vijek. Ako čovjek svoje vrijeme provede u nemaru, rasijanosti i pustim željama, a najbolje u čemu ga je proveo bude spavanje i besposlenost, onda je ovakvom bolja smrt od njegovog života.''
Zbog toga će Uzvišeni Allah upitati nevjernike na Sudnjem danu: ''A
koliko ste godina na Zemlji proveli'', upitat će On? ''Proveli smo dan ili samo
dio dana'', odgovorit će, ''pitaj one koji su brojali.'' (El-Mu'min,
112-113)
Svaki čovjek
ima svoje ukesimljeno vrijeme, koje živi ovako ili onako. Moj i tvoj život je
vakat pretočen u sahate, dane, hefte, mjesece i godine. Pametne nazivamo vjernicima,
jer vjernici odista hode putem koji vodi do Firdevsa, najboljeg mjesta džennetskoga.
Šta pametni
ljudi čine?
Mu'mini su oprezni, pronicljivi, vrijedni,
pokretni, učeni, pobožni, saburli, dobrohotni i puni nade. Vjernici mole
Uzvišenog dovom Njegova poslanika Muhammeda s.a.v.s.: ,,O Ti, Koji preokrećeš
srca! Učvrsti srca naša u Tvojoj vjeri!"
Brižni, učeni i Bogobojazni čuvaju namaze svoje
u želji i nastojanju da ih što više klanjaju u džematu svome, u džamiji svojoj, jer je Svevišnji kazao:
"O vjernici, kad se u petak
na namaz pozove, požurite ka spominjanju Allaha, i kupoprodaju ostavite, to vam
je bolje, neka znate!" /9/ " A kad se molitva obavi, onda se po
zemlji raziđite i Allahovu blagodat tražite i Allaha mnogo spominjite, da biste
postigli što želite." /10/
Petak je u arapskom jeziku nazvan džumu'a,
to je šesti dan, kada je Allah, dž.š., upotpunio stvaranje svega stvorenog. U
njemu je stvoren Adem, u njemu je uveden u Džennet, u njemu je izveden iz njega
i u tom danu će nastupiti Sudnji dan. U tom danu je jedan sahat, ako tačno u
njemu pravovjerni rob zaišće od Allaha, dž.š., hairli nešto, Allah će mu dati,
kao što se to jasno i pouzdano navodi u vjerodostojnim hadisima.
Molitva i namaz džamijski veliki podsticaj za prisustvovanje džematu i
izbjegavanje izdvajanja. Izbjegavanje džemata čovjeka odvlači u samoću a džemat
vodi uključenje i saživljavanje u zajednici-Ummetu. Islam doista ne voli da se
musliman povlači u sebe, da se izdvaja, da se zatvara, da samuje u svojim
razmišljanjima i osjećanjima i da svoje interese odvaja i ograđuje od interesa
džemata.
Da bi se musliman uklopio u društvo u kome živi, Allah je propisao
zajedničko obavljanje dnevnih namaza. Poslanik a.s. je preporučio prisustvo u
džamijama i žudnju za druženjem u njima. Zatim je obavezao stanovnike manjeg sela
ili naselja da se skupe svake sedmice, džume-namaza radi. Naređen nam je odlazak na
veći skup, na bajramskom namazu, koji se obavlja na musalli-izabranom i većem
prostoru. Naredio je ljudima i ženama - čak i onima u ciklusu - da prisustvuju
tom bajramu, kako bi se postigla maksimalna korist i povećalo dobro.
Inteligentni ljudi će dijeliti svoj halal zarađen novac na Njegovu putu
samo zato što je Milostivi s.a.v.s., kazao:
''Oni koji imanja svoja troše na Allahovom
putu liče na onoga koji posije zrno iz kojeg nikne sedam klasova, a u svakom
klasu po stotinu zrna. A Allah će onome kome hoće dati i više; Allah je
neizmjerno Dobar i sve zna.'' (El-Bekare, 261.)
''Ono što žele vjernici će postići, oni koji
molitvu svoju ponizno obavljaju, i koji ono što ih se ne tiče izbjegavaju, i
koji zekat daju.'' (El-Mu'minun, 1.4.)
Jerbo, zekat je najjače osiguranje (''Osigurajte
svoju imovinu davanjem zekata''Ebu Davud) kojim se štiti i povećava imovina
muslimana, davaoca zekata, kao što se štiti i cjelokupna zajednica od
raznoraznih belaja i nesreća, što je istaknuto u hadisima:
''Zekat se nikada nije pomiješa
o sa bilo kojim dijelom imetka, a da ga nije uništio i učinio da se raspadne''
(Bejheki)
''Nema naroda koji ne daje
zekat, a da ga Allah neće kazniti raznim nesrećama, glađu i sušom.''
Dakako, svjestan i uvijek pribran i
trijezan čovjek-vjernik mnogo pazi na svoj jezik, govor i ponašanje. To se vidi
u Kur'anskim riječima kroz Lukmanov savjet sinu:
,,O sinko moj, obavljaj
molitvu i traži da se čine dobra djela, a odvraćaj od hrđavih i strpljivo
podnosi ono što te zadesi - dužnost je tako postupiti''. (Lukman,
17.)
Zaista je naređivanje dobra i odvraćanje od
zla u pokvarenom društvu jači i bolji ibadet od toga da se osoba posveti
ibadetu u osami, u tekiji udaljenoj od društva. Da to nije tako, onda bi se
najbolji lični ibadet Allahovog Poslanika, s.a.v.s., ogledao u povlačenju u
kuću, gdje bi bio izložen valovima i zracima otkrovenja od Gospodara i nikako
se ne bi miješao s ljudima.
Ljude koji se ne okupe oko istine rasturit će neistina. Ukoliko ih ne
ujedini ibadet Milostivom, rascijepat će ih robovanje šejtanu.
Da zaključim, kada vidimo nekoga ko je
uspješan i produktivan, čini grijehe i danju i noću, ne smijemo dozvoliti da
nas to zavara, jer njegovo vrijeme još nije došlo. Ili će Allah s.v.t.a., prema
njemu imati milosti i uputiti ga, ili će taj zalutati i zakasniti u pripremanju
za onaj svijet, pa će njegovo pokajanje doći prekasno.
Dova
Gospodaru moj,
nemoj me smjestiti na Dan Suda,
među nemarne robove
tvoje koji ne poštuju roditelje
svoje. Na dan kada će svakoj duši biti nadoknađeno, za svako dobro djelo urađeno.
Roditelje moje među odabrane stavi i daj mi da se u namazima na njih sjetim, da u svakom vremenu i u noćima za njih
molim, da u svakom sahatu dana oprost i spas za njih dovim.
Milostivi Allahu, podari mi poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas
vode na pravi put. Učini da volim džamiju pa da se radujem petku i džumi namazu
u njemu. Ne daj mi da zaboravljam svoju islamsku zajednicu.
ألا إن
أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و
تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ
بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: قَالَ كَمْ
لَبِثْتُمْ فِي الْأَرْضِ عَدَدَ سِنِينَۖ قَالُوا لَبِثْنَا يَوْمًا أَوْ بَعْضَ
يَوْمٍ فَاسْأَلِ الْعَادِّينَ.
[جلوس]
šبارك
الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و
الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمينć
الخطبة
الثانية
الحمد لله
حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما
لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله
و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي
علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم
بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد
مجيد.
اللهم
أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا
خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا
و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين
برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari, Akos.bA
Nijaz Salkić
Ni komentarjev:
Objavite komentar