11. sep. 2014

MIMBERA - SUSRET SA UČIONICOM



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ. صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين، رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا ۖ [٢٠:١٣٢]
صدق الله العظيم
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

    Neka je hvala Uzvišenom Allahu. Njega dozivamo u dovama onda kada nam je teško, ali i u dobru ime Njegovo spominjimo. Neka je Allahov blagoslov, mir i spas na Poslanika a.s., salavate i selame donosimo na njega, njegovu porodicu, vjerne ashabe i sve pripadnike ummeta Muhammeda a.s. Svjedočimo da je samo Allah Bog i da drugog Boga osim Njega nema. Svjedočimo da je Muhammed a.s. Allahov rob i Njegov Poslanik.

   Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 17. zu-l-ka'de 1435. ili 12. septembar 2014. godine. Ovo je 45. hutba u novoj godini.

    Prošli petak govorismo o temi, pripreme za mekteb, a danas ćemo o pripremi vjeroučitelja-muallima.

   Poštovane sestre, draga braćo, mektepska pouka je počela. Vjeroučitelji su ušli u mektebe sa dnevnicima, satnicama nastave i programima rada. Borba za dijeljenje znanja i njegovog usvajanja je u toku. Učenici idu u školu a trebali bi i na vjeronauku. Najteže je vjeroučiteljima mektepske nastave. Onima što u školama predaju vjeronauku je malo lakše jer će im učenici sami doći u klupe. Mektepskim vjeroučiteljima će doći onoliko djece koliko se oni potrude u ubjeđivanju roditelja da je korisno dijete slati u džamijski mekteb. Helem, i ove godine predstoji veliki trud i rad na polju popune svih mektepskih klupa. Znano je da nije glavni muallimov zadatak ,napuniti' mekteb. Ako je važna krilatica; ,valja htjeti, valja smjeti'…, još je preča ona; ,valja znati, valja uzdignute glave stati, pred učenike' i svakog nastavnog sata pripremljen izaći, i unaprijed znati, o čemu govoriti.

    Izlazak pred učenike!

   Kada izlazimo pred učenike bili oni mlađi ili pak oni stariji srednjoškolci, vjeroučitelji moraju znati da izlaze pred ličnosti koji dobrano znaju šta je nastava. Zato su vjeroučitelju potrebne pripreme za svaki mektepski čas. Vjerujem da vjeroučitelj osjeti na kraju časa da li je ,promašio', ili su učenici s pažnjom (sa)slušali njegovu pripremljenu temu. Ako se desi da njegov čas prođe u  ,deranju' na nemirne učenike, u čitanju gradiva iz ilmihala ili pričanju pričica da što prije prođe vrijeme, onda će sam shvatiti da nešto nije u redu sa njim ili sa učenicima. Učenike ne smije optužiti što ne slušaju na času, jer oni nikada nisu krivi, to pak znači da se sam mora promijeniti. Znamo da je vakat improvizacije mektepske nastave ostao u vremenu kada nije bilo dovoljno knjiga, nastavnih pomagala i neopremljenih učionica. Sve se promijenilo, pa i slušaoci nastave i predavanja.

   Šta (u)činiti?

  Vjeroučitelj mora bar jedan dan u sedmici odvojiti za pripreme časova. Pored dnevnika posjećenosti i prijeđenog gradiva, treba imati i svoju knjigu priprema i (za)bilješki. Svaku temu treba razraditi u tri dijela; uvod, glavni dio i zaključak. Na čas će ući dobro raspoložen, lijepo obučen, niti previše ozbiljan a niti raskalašen. Učenici sve prate, bilježe i stvaraju sliku o autoritativnom, korisnom, dragom ili o ,mrgudu', galamdžiji ili neozbiljnom učitelju. Znajmo da učitelj i kada se podobro potrudi teško dolazi do uspjeha, a učiteljeva improvizacija je unaprijed na neuspjeh osuđena. Ne može se prepisati uspjeh nekog učitelja u nekom džematu. Zaista je uspjeh vjeroučitelja povezan sa svakodnevnim trudom, premišljanjem i iznalaženjem najboljeg modusa idealnog za njegov mekteb. Ko misli da može uspjeti bez stalnih priprema i usavršavanja u nastavi, vara se, makar imao i akademsku titulu. Svaki uspjeh je plod dove Uzvišenom, korisnom premišljanju i inovativnom pristupu nastavnom procesu.

      Na kraju!

   U prošloj hutbi govorismo  između ostalog i o dobro opremljenim, svijetlim, zračnim, mirisnim, udobnim i privlačnim učionicama. Većina naših džamija sve to ima. Šta nam to ipak  fali? Briga za naraštaj mora biti temeljita, znakovita, naučna, sadržajna, mudra i svakodnevna. Vjeronauka mora biti učinkovita da se promijeni stanje i ponašanje jednog dijela naše omladine koji tonu u kriminal, drogu, alkohol i nemoral. Vjeroučitelji nisu obični učitelji, to su ipak pastiri koji sakupljaju, a ne rastjeruju, trijezne a ne umrtvljuju, bude a ne uspavljuju, i pomno prate i paze na one koji su im povjereni emanetom, glede hadisa Muhammeda s.a.v.s.

    Abdullah ibni Omer prenosi: "Čuo sam Allahova Poslanika, s.a.v.s., kako kaže: 'Svi ste vi pastiri i svi ste odgovorni za svoje stado; imam je pastir i odgovoran je za svoje stado, čovjek je pastir u svojoj porodici i odgovoran je za svoje stado, žena je pastir u kući svoga muža i odgovorna je za svoje stado, i sluga je pastir u imetku svoga gazde, i on je odgovoran za svoje stado, pa svi ste svi pastiri i odgovorni ste za svoje stado."' (Sahih) Rijadussalihin br/str. 653

    Završimo hutbu Riječima Uzvišenog: ,,Naredi čeljadi svojoj da molitvu obavljaju i ustraj u tome!''

    Dova

    Allaha molim da naše danas bude bolje od našeg juče, a naše sutra bude bolje od našeg danas. Gospodaru naš, daj nam dobro i ovog i onog svijeta i budi nam Milostiv na Danu sudnjem. Amin, ja Rabbel-alemin!

     Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin!
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari.

Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar