23. okt. 2014

MIMBERA - AMBICIJE ILI ŽELJA ZA LIJEPIM



الْحَمْدُ لِلَّهِ  رَبِّ الْعَالَمِينَ، نَسْتَعِينُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ، وَ نَسْألُهُ الكَرَامَةَ فِيماَ بَعْدَ الْمَوْتِ لَنَا وَ لِجَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ. وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئاتِ أعْمَالِنَا. مَنْ يَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ يُضْلِلْ فَلاَ هَادِيَ لَهُ.
وَأشْهَدُ أنْ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيكَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، أرْسَلَهُ بِالْحَقِّ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَ سِرَاجًا مُنِيرًا لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَ يَحِقَّ الْقَوْلُ عَلىَ الْكَافِرِينَ.
 صلى الله تعالى عليه وعلى آله وأولاده وأزواجه وأصحابه وأتباعه. وخلفائه الراشدين المرشدين المهديين من بعده. ووزارئه الكاملين في عهده. خصوصا منهم على ساداتنا أبي بكر وعمر وعثمان وعلي. وعلى بقية الصحابة والقرابة والتابعين. والذين اتبعوهم بإحسان إلى يوم الدين،
 رضوان الله تعالى عليهم وعلينا أجمعين. أما بعد، فيا عباتد الله، اتقوا الله وأطيعوه. إن الله مع الذين اتقوا والذين هم محسنون ...:
قال الله تعالى فى كتابه الكريم :
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحَرِّمُوا طَيِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ [٥:٨٧]
صدق الله العظيم
      U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! 

   Hvala Allahu, Koji ne zaboravlja one što Ga spominju. Hvala pripada Allahu, Koji ne napušta onoga ko Ga moli. Neka je hvala Allahu, Koji ne ostavlja onoga koji se na Njega oslanja, pored drugih. Hvala Allahu, Koji nam je siguran oslonac kada svi planovi propadnu.

    Hvala Allahu u Koga se nadamo kada nam djela na dobro ne slute. Neka je hvala Allahu, Koji otklanja opasnosti i teškoće. Hvala Allahu, Koji na dobro uzvaća dobrim i koji za strpljivost šalje izbavljenje.

  Dragi brate i poštovana sestro, danas je petak 30. zu-l-hidždže 1435. ili 24. oktobar 2014. godine. Ovo je 51. hutba u novoj godini. Prošli petak govorismo o Džibrilovom silasku na zemlju, a danas ćemo o želji za lijepim.

  Allah dž.š. traži da budemo zahvalni, kad nam da ugodnost. Allah dž.š. traži od nas strpljenje, kad nam da nevolje. Zahvalni će dobiti nagradu za svoju zahvalnost a strpljivi nagradu za svoju strpljivost. Za zahvalnog roba, meleki upisuju nagradu a za strpljivog, lično Uzvišeni Allah.

    Čovjek je uvijek u jednom od dva hala, u dobrom stanju ili u nevoljama. Ako mu je data milost od Allaha, na upit, kako si?, izgovoriće hamd i šukur: kazaće, Elhamdulillah, dobro sam. Zahvalan postiže naklonost i Allahu se približava. Ako čovjek ne čini “šukr” i ono što već ima, polahko nestaje i iščezava.                                                                                                                                                                  

    Ali ibn Ebi-Talha kaže da je Ibn-Abbas rekao za ajet:

 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تُحَرِّمُوا طَيِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ [٥:٨٧]

"O vjernici, ne uskraćujte sebi lijepe stvari koje vam je Allah dozvolio, samo ne prelazite mjeru jer Allah ne voli one koji pretjeruju ."(87-5)

  Ovaj ajet je objavljen zbog jedne grupe drugova Vjerovjesnika, s.a.v.s., koji su rekli: "Prekinut ćemo naša sijela, ostavit ćemo dunjalučke prohtjeve i putovat ćemo po Zemlji, kako to rade monasi." To je čuo Vjerovjesnik, s.a.v.s., pa je poslao po njih, i kad im je to spomenuo, odgovorili su: "Da", pa je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: "Ja postim i mrsim se, ja klanjam i spavam i ja se ženim. Onaj ko postupi po moj praksi moj je, a onaj ko ne postupi po mojoj praksi nije moj." Prenosi ga Ibn Ebi-Hatim.

  Vjernik stremi da ima stan, kuću, stabilnu porodicu, uspješan posao, dobre odnose s ljudima, suživot sa prirodom i izgrađenu viziju ovog i onog svijeta. Lijep život se stiče samoodgojem, edebom-moralom, konstantnim obrazovanjem, pozitivnim odnosom, poštenjem i čuvanjem porodice. Lijepo ponašanje je tema o kojoj se mora uvijek govoriti i kod sebe i svojih visoke standarde ugraditi. Jerbo,  ahlak je sastavni dio imana a iman je temelj na kome stoji kompletna i impozantna građevina islama. Ibn Mubarek opisao je lijep ahlak riječima: 'To je vedrina i osmjehnutost lica, činjenje dobra i suzdržavanje od uznemiravanja i činjenja zla i neugodnosti drugima. Ahlak ima svoje uzvišeno mjesto u islamu.

   Asme'i jednom je prilikom rekao: „Kad se mom djedu Aliji primakla smrt, sakupio je svoju djecu i kazao im sljedeće: „O sinovi moji, postupajte prema ljudima na način koji će rezultirati da kad budete odsutni, čeznu da vas sretnu, a kad umrete, plaču za vama“. Allahov poslanik je kazao: “Kod čovjeka sve stari i propada, osim dvoga: pohlepe i nade.“

    Žudnja i želja da se stekne bogatstvo samo po sebi nije zlo i zabranjeno, ali odnos prema dunjaluku, njegovim bogatstvima ne smije čovjeka potpuno okupirati. Pokuđena je ona žudnja i želja koja čovjeka toliko okupira da zanemari sve moralne principe u sticanju bogatstva i zanemari Allahove farzove.
  Koliko god čovjek ostvari i stekne, smatra da mu je nedovoljno i uvijek nastoji da ima još više. Svo bogatstvo koje posjeduje je nedovoljno, jer je uvijek neko ispred koga moramo stići i preteći. Na snazi je nepisano pravilo, da više vrijedi onaj ko je imućniji. Cijeni se bogatstvo, a ne ljudstvo. Gore od toga je da pohlepni zanemari sebe, da zavoli više svoj imetak od samoga sebe. Nikad ne zaboraviti da je Allah dao imetak kako bi se mogao namaz obavljati i zekat davati.“  

   Često čujemo za nekoga da je ambiciozan. Lijepo je kada čovjek u životu teži nečem višem i postavlja sebi ozbiljne ciljeve. Kod muslimana  je ambicija pod kontrolom, jer ako ambicija prijeđe u pohlepu čovjek provede cijeli život služeći toj pohlepi.

   Kada se čovjek previše materijalizira, mora se podvrgnuti terapiji, prevaspitavanju i posebnom tretmanu. Na toj terapiji izgleda jedino ili najviše rade naši alimi i hatibi, i niko drugi, nažalost. Ne postoji ni jedna druga institucija osim Islamske zajednice koja u svom programu ima ispravljanje, reviziju i korigovanje svijesti.

   Danas se je mnogo štošta komercijaliziralo i materijaliziralo u nas. Kao muslimani, mnogo se više bavimo mrtvim, nego li živim insanima. Mnogo nam je važnije da izgradimo veleljepne mauzoleje, dignemo skupe spomenike i nišane, koji više govore o živima nego onima iznad čijih glava stoje. U dijaspori naši ljudi rade, napreduju i žive a zbog ukopavanja u Bosni, Sandžaku, Kosovu i Makedoniji, često se prije smrti ispisuju iz matičnih džemata u dijaspori. 
   Svima nam je važno da nas pokopna društva prevezu i ukopaju u džamijske hareme ili mezarluke u rodnom kraju, nego da zadužimo djecu da i poslije nas plaćaju članarinu u džematima u dijaspori. Jako nam je bitno da je članarina negdje ,dole' niža, a to da će zbog takvog odnosa ,dijasporski' džemat biti oslabljen ili potpuno ugašen, mektepska djeca ostati bez vjeroučitelja, koga to briga.   
     Nažalost i neki Odbori i džematski odbori u Bosni pomažu gašenju džemata u dijaspori. To čine ne priznavanjem potvrda o plaćanju članarine naših ljudi iz dijaspore, mada ima jasna odluka Rijaseta da je vazifa validna u svim džematima na području Rijaseta u BiH i BH-a dijaspori.

   Kod nas  u ovom vremenu preovladava kič u stilu; Pij, jedi, lezi, sjedi! Mnogo se para potroši na rođendane, godišnjice braka, u pravljenju derneka na dočekanih 50 godina života, a kad se spomene članarina-vazifa, odgovor je, nema se, ne  mere se, kriza je. U tom nadmudrivanju život nam prođe kao jedan bljesak i na kraju se presaviju stranice. Niko ne uspije da stavi obruč oko dunjaluka, niko ne stekne sva dunjalučka dobra niti ostvari sve svoje životne želje. 
   Možemo zaključiti da sticanje imetka samo po sebi nije zlo, niti je u islamu zabranjeno, ali se nipošto ne smijemo preupustiti općim trendovima, klišeima i pomodarstvu, koji danas zahvaćaju i nas muslimane u domovini i dijaspori i sve više postaju naša realnost i svakodnevica.

    Dova

    Ja Muhavvil el-havli ve l-ahval, havvil halena ila ahseni hal - O Ti Koji Mijenjaš stanja, promijeni naše stanje,  nabolje. Amin!

    Milostivi Allahu, podari nam poštovanje prema našim džamijama i onima koji nas vode na pravi put. Učini da volimo džamiju pa da se radujemo petku i džumi namazu u njemu. Ne daj da zaboravljamo svoju islamsku zajednicu. Amin!
ألا إن أحسن الكلام و أبلغ النظام. كلام الله الملك العزيز العلام. كما قال الله تبارك و تعالي في نظم الكلام: و إذا قريئ القرآن فاستمعوا و أنصتوا لعلكم ترحمون.
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم. بسم الله الرحمن الرحيم: إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ.
[جلوس]
بارك الله لنا و لكم و لسائر المؤمنين و المؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات يرحمتك يا أرحم الرحمين
الخطبة الثانية
الحمد لله حمد الكاملين. و الصلاة و السلام علي رسولنا محمد و آله و صحبه أجمعين. تعظيما لنبيه و تكريما لفخامة شأن شرف صفيه. فقال عز و جل من قائل مخبرا و آمرا: إن الله و ملائكته يصلون علي النبي, يا أيها الذين آمنوا صلوا عليه و سلموا تسليما.
اللهم صلي علي محمد و علي آل محمد, كما صليت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم بارك علي محمد و علي آل محمد, كما باركت علي ابراهيم و علي آل ابراهيم, إنك حميد مجيد.
اللهم أصلح أحوالنا, و أحسن أعمالنا, و بلّغْنا مما يرضيك آمالنا, و ولِّ اُمورنا خيارنا, و لا تولَّ اُمورنا شرارنا, و لا تؤاخذنا بما فعل السفهاء منّا, و كن لنا و لا تكن علينا. اللهم اجعل هذا البلدآمنا, مؤمنا, مطمئنّا و سائر البلاد المسلمين برحمتك يا أرحم الرحمين.
ان الله يأمر بالعدل و الإحسان ، و ايتاء ذي القربي و ينهي عن الفحشاء و المنكر و البغي يعظكم لعلكم تذكرون. صدق الله العظيم
Literatura: Tefsir ibni Kesir, Sahihul Buhari.. Mustafa Muharemović, Ismet Bećar
Nijaz Salkić

Ni komentarjev:

Objavite komentar