16. maj 2015

VRIJEME ĐAHTALUKA



 Nijaz Salkić 
 
Vrijeme postoji od kako ga Uzvišeni Halik oznanio i nama podario.  Od ,kalu bela' svako živo biće odbrojava svoje  vrijeme, i (o)bilježi  ga i vrednuje na svoj način, svojim bitisanjem. U mom  mladalačkom vaktu, vrijeme se lijeno provlačilo kroz tijesni seoski sokak. Čak i sunce nije previše hitilo da skrati dugački seoski dan.

Tadašnje kuće bile su oaze hladovine. Preko ljeta natkrivene šljivovim, tunjovim, jabukovim, kruškovim dudovim krošnjama i opasane lozom raznoraznog grožđa a zimi zaštićene visokim tarabama, davale su čar neprolaznosti, sporosti, zaspanosti  ljudi u seoskim plemenima, mahalama, zaseocima i varošicama širom Bosne opjevane.

  U toj spavećivoj idili vladala je uravnilovka, izjednačenost  sudbinska u životima ljudi. Nije se previše imalo, svega se željelo a ni za čim se previše nije tugovalo. Mnogi su banane okusili tek u kasnim 60-tim godinama. Šećer, a dahabetile bonbone i čokolada, bili su luksuz i đahtaluk.

  Babo mi je bio muezin,  pa je na svojstven način smišljao recepte kako sačuvati lijep i prodoran glas. Za podsjećanje, mikrofoni i jaki tonski zvučnici i trube su noviji izum, na munaru se muezin penjao i uživo ezan učio. Babo je održavao glas popomoću kuhanih i svježih pojedenih jaja, a štimao ga je i sa ,Negro' bonbonama.

  Često sam zavidio ocu što je samo za sebe imao kesice ,Negro' bonbona.  Nekad bi me slučajno ,zapala' neka bonbonu koju sam slatko pojeo. Tek nakon izvjesnog vremena kad sam sam imao svoj novčanik kupio sam i ja kesicu bonbona ,Negro', da se sjetim djetinjstva.

   Menščini  da te bonbone nemaju ukus onih nekadašnjih.

   Upamet!


Ni komentarjev:

Objavite komentar