24. maj 2018

MIRUH RAMAZANA (10)


 MUKABELA I RAZUMIJEVANJE POSLUŠANOG 10. džuz

Mukabela je učenje (čitanje) po 10 lista ili 20 stranica svakog dana u džamiji. Mukabela se može učiti u tri vremenska perioda, iza sabaha, iza podne ili iza ikindije namaza. Najviše je rasprostranjeno učenje mukabele iza ikindije namaza. Mukabelu uče imami, hafizi i oni koji znaju i umiju pravilno i tačno čitati Allahovu knjigu. 
Počinjemo sa prvom mukabelom dan prije ramazana a završavamo hatma-dovom uoči Bajrama ili prije klanjanja Bajram namaza. Velika čast je znati pravilno učiti Kur’an a.š,, a velika nagrada čeka one koji dolaze da slušaju i prate učenje mukabele u džamijama.
Zašto nas je malo na mukabelama?
 Da bi mogli sebi odgovoriti nadvirimo se u dušu i srce. Ako su nam u životu prioriteti imetak, bogata sofra, ormari puni odjeće i obuće a mi i pored toga ,nemamo' vremena za abdest, za namaz, te da je jacija u kasne sate a sabah prerano, sa nama nešto u redu nije.
10. džuz
 Iako sure El-Enfal i Et-Tevbe govore o borbi, podstiču vjernike na borbu, obje sure pozivaju vjernike da teže miru (El-Enfal 61. ajet) i čak da pomognu nemuslimanima, onima koji traže zaštitu, kada je rat u toku. (Et-Tevbe  6. ajet).   
 Sura Et-Tevbe u prijevodu znači tevba – pokajanje i govori da nevjernici i svi ljudi, bez obzira ko su, imaju pravo na pokajanje. Kako primjećuje muslimanski intelektualac Ziauddin Sardar dobar broj biografija Poslanika, a.s., veliku pažnju posvećuje borbi i ratu, a zapravo kada bi sve dane koji se odnose na rat sabrali oni bi činili samo jednu godinu od šezdeset godina Poslanikovog, a.s., života. Najvažnije dvije bitke, bitka na Bedru i Uhudu, nisu trajale više od dva dana. Zašto se ustrajava na temama rata kada se govori o Poslaniku, a.s.? Ljudi vole mir, a Gospodar još više.
 Ako je Allah objavio da je spreman oprostiti i najvećim neprijateljima, možemo li mi biti spremni oprostiti onima s kojima smo u svađi pa makar mi bili u pravu?   
 Možemo li u ovom mjesecu milosti i to u prvoj trećini, koja je trećina milosti, zamoliti Allaha da se smiluje i oprosti i drugim ljudima, našim neprijateljima te da ih uputi na Pravi put? Zar Omer ibni Hattab i Halid ibni Velid nisu bili najveći neprijatelji muslimana? Ako uživamo u ovim trenucima ramazana, možemo li zamoliti Allaha da isti ovaj osjećaj osjete i drugi ljudi?
 Allah u ovoj suri upozorava vjernike na licemjere i ukazuje na jednu njihovu osobinu, koje se i mi moramo čuvati. Naime, u vrijem Poslanika, govorili su govorili su Poslaniku, a.s., da će udijeljivati ako im Allah da imetak i bogatstvo (75. ajet). Nakon što bi obogatili, prekršili bi svoj zavjet i postajali škrti. Ponekad i mi muslimani dovimo Allahu da ćemo izvršiti nešto ili će se odreći nečega ako nam se ispuni želja, a kada nam se želja ispuni zaboravimo na obećano ili odgađajući, nikada ne ispunimo svoj zavjet.
 Ima muslimana koji govore kad bi bili bogati udjeljivali bi svima, gradili bi hajrate, evo ramazana neki kalkulišu gdje će, šta će, koliki će prilog dati za potrebe svoje džamije, ili bilo koje i da li treba novčano pomagati svoj džemat. Stoga, neki i kada bi dobili bogatstvo s ovakvim navikama, Allah najbolje zna, da li ispunili svoja obećanja ili bi (po)stali okorjeli licemjeri.   
 Također, Allah ukazuje na ovu vrstu ljudi koji se podruguju onima koji daju sadaku. I danas postoje oni koji ismijavaju ili uvijek komentarišu kada vide da drugi udjeljuju, da grade džamije, onima koji su uz svoju zajednicu i sl.

Ni komentarjev:

Objavite komentar